توری مش مقالات

الک ویبره اولتراسونیک چیست؟ مقاله حاضر درراستای پاسخگویی به‌‌نیاز صنایع مختلف به‌استفاده از ارتعاشات اولتراسونیک برای جداکردن ذرات متصل به منافذ مشبک غربالگری است. پیشنهادهای خوبی برای شما صاحبان صنایع در این مقاله ارائه کرده‌ایم.

اولتراسونیک چیست؟

سیستم اولتراسونیک یا همان التراسونیک، فناوری است که از امواج فراصوت استفاده می کند. این سیستم با تبدیل انرژی الکتریکی که توسط جریان‌های متناوب با فرکانس بالا حمل می‌شود، به انرژی مکانیکی تبدیل می‌شود.

الک ویبره اولتراسونیک چیست؟

الک‌های ویبره اولتراسونیک دستگاه‌هایی هستند که از ارتعاشات اولتراسونیک برای جداکردن ذرات در سراسر غربال استفاده می‌کنند. از آنجایی که این لرزش‌ها بسیار ملایم هستند، این دستگاه‌ها برای تمیز کردن غربال‌های مشبک ایده‌آل هستند. الک ویبره اولتراسونیک انتخاب اصلی برای پردازش پودر ریز است. همچنین در ترکیب با سیستم اولتراسونیک می‌تواند برای جلوگیری از گرفتگی مش صفحه نمایش و بهبود ظرفیت محصول موثر باشد.

کاربرد الک ویبره اولتراسونیک چیست؟

الک ویبره اولتراسونیک امکان جداسازی آسان پودرهای حجیم مانندموارد زیر را فراهم می کند:

  • انتخاب مواد صفحه نمایش مناسب و سایر قسمت‌های تماس
  • اندازه مش
  • طراحی کلی

فرکانس اولتراسونیک در غربالگرها به توری مش الک منتقل و باعث ارتعاش آن می شود. این از کورشدن یا انسداد جلوگیری می کند، در نتیجه به ذرات اجازه می‌دهد راحت‌تر از مش عبور کنند.

مزایای غربالگر یا الک ویبره اولتراسونیک چیست؟

موادی مانند فلزات و پودرهای دارویی می‌توانند در الک‌کردن چالش ایجاد کنند، زیرا به راحتی به روزنه‌های مش می‌چسبند. در نتیجه باعث ایجاد تجمع می‌شوند که می‌تواند نرخ تولید و کیفیت محصول را کاهش دهد. یکی از مهمترین مزیت های این غربالگرها، دارابودن سیستم کورکننده می باشد. این راه‌حلی کاملاخودکار برای کورکردن مش است تا ضمن جلوگیری از آسیب مش، نرخ تولید را افزایش دهد.

چگونه فناوری اولتراسونیک کیفیت محصول را بهبود می بخشد؟

استفاده از فناوری اولتراسونیک برای الک‌های ویبره، امکان الک ریزتر پودرها و افزایش کنترل کیفیت را بهبود می‌بخشد. این به نوبه خود باعث بهبود کیفیت محصولات نهایی یا توانایی تولید محصولاتی می شود که قبلاً امکان پذیر نبود. این فناوری به طور گسترده در صنایعی مانند داروسازی و پوشش پودری استفاده می شود.

آیا می‌توان صفحه لرزشی یا الک‌های کورکننده اولتراسونیک را برای نیازهای صنعتی خاص، سفارشی کرد؟

عملکرد  کورکننده به گونه‌ای است که در آن ذرات منفرد یک نمونه در دهانه‌های غربال یا صفحه گیر می کنند. این می‌تواند زمانی رخ دهد که یک ذره به اندازه دهانه باشد. یا اینکه چندین ذره ریز در دهانه جمع شوند. بنابراین پاسخ مثبت است. صفحات لرزشی یا همان الک‌های کورکننده اولتراسونیک را می توان برای رفع نیازهای منحصربه‌فرد صنایع مختلف طراحی کرد. گزینه‌های سفارشی‌سازی مانند موارد زیر را برای مطابقت با برنامه‌های خاص ارائه می‌دهد:

  • انتخاب مواد
  • صفحه نمایش مناسب
  • سایر قسمت‌های تماس
  • اندازه مش
  • طراحی کلی

غربال‌ها و جداکننده‌های اولتراسونیک را می‌توان برای اندازه‌های مختلف ذرات، نرخ جریان و کارایی جداسازی بهینه کرد. خواه فرآوری مواد غذایی، داروسازی، مواد شیمیایی یا هر صنعت دیگری. این انعطاف‌پذیری عملکرد بهینه را تضمین می‌کند. همچنین کسب‌‌وکارها را قادر می‌سازد تا با توجه به نیازهای خود، به نتایج غربالگری دقیق و قابل‌اعتماد دست یابند.

چگونه الک‌های کورکننده اولتراسونیک می‌توانند کارایی الک پودر را بهبود بخشند؟

الک های کور کننده اولتراسونیک در افزایش کارایی الک پودر بسیار موثر هستند. با استفاده از ارتعاشات فرکانس‌بالا، این غربال‌ها از کورشدن و انسدادی که در طول فرآیند الک رخ می‌دهد، جلوگیری میکند. انرژی اولتراسونیک ذرات، آگلومره ها و سایر آلاینده ها را از سطح صفحه جدا می کند. بنابراین جریان ثابت پودر را تضمین می کند و زمان خرابی را کاهش می دهد.

این منجر به بهبود توان، دقت غربالگری بالاتر و افزایش بهره‌وری می‌شود. درنتیجه الک‌های کورکننده اولتراسونیک را به ابزاری ضروری برای دستیابی به راندمان بهینه الک پودر تبدیل می کند. مطالعات نشان داده‌اند که غربال‌های کورکننده اولتراسونیک در مقایسه با روش‌های سنتی کارایی الک را 300 درصد افزایش می‌دهند.

آیا الک‌های کورکننده اولتراسونیک می‌توانند انواع و اندازه‌های مختلف پودر را به‌طور موثر اداره کنند؟

کاملاً. الک‌های کورکننده اولتراسونیک برای رسیدگی به طیف وسیعی از پودرها کاربرد دارند. از جمله ذرات ریز یا  موادی هستند که به سختی الک می شوند. همچنین برای آنهایی که مستعد تجمع هستند، طراحی شده‌اند. غربال‌های کورکننده اولتراسونیک غربالگری دقیق و قابل اعتمادی را ارائه می‌کنند. درنتیجه بدون درنظرگرفتن اندازه یا ترکیب پودر، کارایی جداسازی بهینه را تضمین می‌کنند.
ارتعاشات با فرکانس بالا اولتراسونیک تولید می‌کند.

این به جلوگیری از بروز مشکل در مواد پودری یا دانه‌ای به ذرات ریز مواد کمک می کند. علاوه‌براین، بسیاری از مشکلات برای مواد چسبنده یا مرطوب با استفاده از الک اولتراسونیک، حل شده است. نصب اولتراسونیک بر روی تجهیزات غربالگری ریز، انسدادهای احتمالی را از بین می‌برد. درنتیجه به ذرات اجازه می دهد آزادانه حرکت کنند و در سیستم جریان پیدا کنند. این امر باعث می‌شود که مواد تا حد امکان خروجی مواد ظریف و یکنواخت باشد.

سفارش الک ویبره اولتراسونیک

برای سفارش و خرید الک ویبره اولتراسونیک می توانید با کارشناسان مهند ویبره ارتباط بگیرید. پس از دریافت توضیحات شما و همچنین انجام بررسی های تخصصی پیشنهادات خود را به‌طور کامل ارائه دهند.

تمامی دستگاه‌های مهند ویبره دارای گارانتی ۲۴ ماهه و خدمات پس از فروش دائمی می‌باشند. ما در مهندویبره بهترین قیمت الک اولتراسونیک را در کنار بهترین کیفیت تضمین می کنیم. برای مشاوره با ما تماس بگیرید.

 

منابع

https://www.hindawi.com/.

https://blog.wstyler.com/.